Terveiset Lions Conventionista Bostonista 2023

22.8.2023

Matkaterveiset Bostonista!

Piirikuvernööri Antti osallistui puolisoineen Lions-järjestön kansainväliseen vuosikokoukseen (Lions Convention) Bostonissa USA:ssa heinäkuussa 2023 ja antoi siellä piirikuvernöörin lupauksen. Boston on Yhdysvaltain Massachusettsin osavaltion pääkaupunki, joka sijaitsee Atlantin rannikolla New Yorkin pohjoispuolella.

Convention alkoi 7.7.2023 juhlallisin menoin ja se jatkui viisi päivää monipuolisena ja huolella tehtynä ohjelmakokonaisuutena. Avajaispäivä eteni erilaisten esitysten ja puheiden parissa. Lauantaina oli vuorossa mahtava ja massiivinen kansakuntien paraati, jossa kansallispukuiset kantoivat eri Pohjoismaiden lippuja ja marssijoilla oli uudet Lions of Skandinavia- paidat. Katujen reunoille oli kertynyt runsaasti paikallista väestöä, joiden kommenteissa tuli ilmi miten Lionit tekevät arvokasta työtä.

E-piiri oli marssilla näkyvästi esillä, kun DG Antti kantoi Suomen Finland-kylttiä ja puoliso Kaisa kantoi ryhmän edessä ollutta Scandinavia- julistetta.

DG ryhmän ohjelmaan kuului myös viimeiset koulutukset kouluttajan Sanna Mustosen johdolla. Sanna jakoi vielä viime hetken tietoa tulevaa DG kautta varten.

Iltaisin oli eri maiden vastaanottoja ja siellä oli tarjolla niin kansallisia ruokia kuin musiikkia. Myös eri maiden DG:t esiteltiin tapahtumissa vieraille. Samoin oli Scandinavia Hospitality illassa. Se onnistui hyvin, seinillä oli eri Pohjoismaiden lippuja ja pöydillä pieniä maistiaisia. Vieraina oli satoja lioneita eri puolilta maapalloa. Illan aikana siellä vierailivat myös kansainväliset presidentit ja johtajat. Kehuja illan onnistumisesta tuli mukavasti myös jälkeenpäin.

Tiistaina uusi kansainvälinen presidentti Dr Patti Hill vannoi virkavalansa ja hänen johdollaan piirikuvernöörien elektinauhat poistettiin puolisoiden toimesta. Piirikuvernöörikausi on näin siis virallisesti alkanut. Patti Hill:n teeman mukaisesti ”Muutamme Maailmaa”. Iltapäivisin ohjelmassa oli useita rinnakkaisia seminaareja ja tietoiskuja, jotka kattoivat koko laajan Lionsien toimintakentän. Convention ohjelman kruunasi Killer Queen konsertti, joka sai runsaan Lions väen innostumaan mahtavan musiikin tahdissa.

Bostonin vuosikokous antoi monenlaista ajatusta evääksi tulevaan kauteen ja vahvisti jokaisen mukana olleen omaa Lions henkeä vahvasti. Ohjelma oli kaiken kaikkiaan kasattu hienosti Awesome malliin, kuten edellinen kansainvälinen Presidentti Brian Sheehan sanoisi. Together we can!!!

DG Antti jatkoi muun piirikuvernööri-porukan mukana vielä muutaman päivän helteisessä Bostonissa nauttien sen mahtavasta historiasta ja kaupungin lukuisista nähtävyyksistä. Tutuiksi tuli niin USA:n itsenäistymiseen johtanut Bostonin tee-kutsut ja sen entisöity laiva, Aquarium, pitkä rantabulevardi kuin Harvard ja MIT.

Kaiken kaikkiaan vuosikokous oli erittäin inspiroiva.  Yleisistuntoja, seminaareja, plenary-esitelmiä, lyhyempiä suullisia tietoiskuja sekä posteriesityksiä oli tarjolla aamusta iltaan. Erityisen mukavaa oli tavata Lions-ystäviä maapallon eri kolkilta.