Nuorisovaihto

Nuorisovaihto on 17 – 21 –vuotiaiden nuorten pääsääntöisesti kesäaikana tapahtuvaa muutaman viikon mittaista tutustumista muihin maihin ja niiden kulttuuriin.  Tämä tapahtuu perheoleskelun ja kansainvälisten leirien muodossa.  Toiminta on kaksisuuntaista.  Suomesta lähtee ja Suomeen tulee nuoria.

Nuorisovaihto on lionsklubien aktiviteetti.  Klubit hyväksyvät ja ”lähettävät” nuoren vaihtoon ja järjestävät perheoleskelumahdollisuuden Suomeen saapuville nuorille.  Lähettävä klubi voi tukea nuoren matkaa taloudellisesti sopimallaan määrällä.  Eettisistä syistä lionsklubin jäsenen lapselle tällaista tukea ei voida maksaa klubin aktiviteettitililtä.

Suomen lionsklubit tukevat yhteisvastuullisesti täällä järjestettäviä kansainvälisiä leirejä.

Nuori ulkomaille

Nuorisovaihtoon (YE) hakeudutaan paikallisen lionsklubin kautta. Muodollinen haku tehdään lomakkeella ”Application & Indemnity Form”. Sen täyttämiseen osallistuvat nuorisovaihtoon hakeva nuori (YES), hänen vanhempansa / holhoojansa sekä lähettävä lionsorganisaatio. Lähettävän klubin nuorisovaihtaja huolehtii, että lomake on asianmukaisesti täytetty ja allekirjoitettu sekä varustettu tarpeellisella liitemateriaalilla.

Isäntäperheeksi ulkomaalaiselle nuorelle

Mahdolliset Isäntäperhejaksot päivitetään tähän myöhemmin.

Isäntäperheeksi hakeudutaan paikallisen lionsklubin kautta.  Muodollinen haku tehdään lomakkeella ”Invitation & Host Club Form”. Sen täyttää yhdessä isäntäperheeksi hakeutuva perhe ja lionsklubi. Klubin nuorisovaihtaja huolehtii, että lomake on asianmukaisesti täytetty ja allekirjoitettu sekä varustettu tarpeellisella liitemateriaalilla.

Saapuva vaihto 2020

Tarkemmat tiedot Lions-liiton nuoridovaihtosivuilta

Tarkempaa tietoa Lions-nuorisovaihdosta löydät Suomen Lions-liiton nuorisovaihtosivuilta.⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠