Piirikuvernööri Anita Tihveräinen kansainvälisessä vuosikokouksessa 24.-28.6.2022

5.7.2022

Piirikuvernööri Anita osallistui puolisoineen Lions-järjestön vuosikokoukseen Montreaalissa Kanadassa 24.-28.6.2022. Anita osallistui kokouksessa myös koulutuksiin ja antoi siellä piirikuvernöörin lupauksen. Kuvassa vasemmalta Anita, kv-presidenttipari Brian ja Lori Sheehanin ja Anitan puoliso.

Matkaterveiset Montrealista!

Pitkien lentojen jälkeen saavuimme vihdoin Montrealiin. Lentokentällä meitä oli vastaanottamassa iloisia paikallisia lioneita, jotka ystävällisesti avustivat hotelliin bussikuljetuksissa.

Ensimmäisenä seminaaripäivänä ohjelmaa riitti heti aamusta iltaan. Seminaareissa ryhmäytyminen onnistui erinomaisesti oman sekä vierailemamme viereisen huoneen elektiryhmä kanssa yhdessä oppien ja asioita jakaen.

Kansainvälisen presidentin Brian Sheehanin teema on TOGETHER WE CAN eli Yhdessä me pystymme.  Hänen pikkukaupungissa perhe ja yhteisö ovat lähes yhtä ja samaa. ”Kaikki tuntevat toisensa ja kaikki huolehtivat muista”.  Tiimityö ajaa meitä eteenpäin ja meitä ohjaa intohimo auttaa muita - ja meillä on hauskaa sitä tehdessä.

Skandinavian lionit osallistuivat yhdessä lippuparaatiin ja yhteislauluun: Den glade vandraren. Illalla tarkistettiin, että paraatiasut, marssiliivit ja siniset nauhat olivat kunnossa. Ja aurinkorasva oli mukana kaiken varalta.

CC Sanna Mustonen esitteli vuosikokous väelle tulevan ID johtajan Pirkko Vihavaisen. Yleisö osoitti kannatusta Pirkolle ja salissa raikuivat taputukset.

Jälleen kerran saimme järjestettyä jo perinteiseeksi muodostuneen Skandinaavisen illan, jossa kutsuvieraat viihtyivät loppuun asti ja uusia Lion tuttavuuksia saatiin. Illan aikana juhlapuheita pitivät vierailemassa käyneet kansainväliset presidentit ja johtajat.

Avajaisseminaarin koskettavin hetki oli Ukrainan lipun saapuminen lavalle.

Maailmanlaajuisen rauhanjulistekilpailun voitto meni tänä vuonna Sloveniaan 13-vuotialle Anja Roženille ja Kampanja 100: LCIF Palveluvoimaa varainkeräystulos ylitti US$300 miljoonan tavoitteen.

Lions Internationalin 104. vuosikokous huipentui uuden kansainvälisen presidentin Brian Sheehanin valintaan.  Yli 21 000 henkeä mahtuvan Centre Bellin areenan tunnelma räjähti kattoon yleisön riemusta ja lavalla tanssivista pingviinihahmoista. Areena säihkyi konfetteista, paitatykit ampuivat TEAM Sheehanin T-paitoja ja rantapallot lensivät katsomossa.

Meidät piirikuvernöörit virallistettiin elektinauhan irrotuksella ja illalla osallistuimme vastaanotolle, jonka uusi kv. presidenttipari tarjosi.

Kaiken kaikkiaan vuosikokous oli erittäin inspiroiva.  Yleisistuntoja, seminaareja, plenary-esitelmiä, lyhyempiä suullisia esityksiä sekä posteriesityksiä oli tarjolla aamusta iltaan. Pääkieli Montrealissa on ranska, mutta englannillakin pärjäsi. Vaikka Montrealista ensimmäisenä pisti silmään pilvenpiirtäjät, niin kaupungista löytyi myös kauniita vanhoja rakennuksia.