Etsitään innokasta Lasten Leijona Hiihto-vastaavaa

19.10.2022

Lasten Leijona hiihtotapahtumia järjestivät noin 60 klubia yli 40:llä paikkakunnalla viime kaudella.

Piiriin haetaan innokasta Lasten Leijona Hiihto-vastaavaa, jonka tehtävä on innostaa klubeja järjestämään hiihtotapahtumia sekä kerätä tietoja piirin alueella tapahtuneista hiihdoista.

Nyt tulevana kautena on jaossa parhaiten Lasten Leijona Hiihto-tapahtumia järjestäneelle piirille iso palkintopokaali. Kutsunkin nyt klubeja mukaan järjestämään tapahtumia,  jotta kasvatamme toimintamme näkyvyyttämme niin paikkakunnilla että valtakunnallisesti. Ja eiköhän me tämä pokaali voiteta meidän piiriin.

-Tästä kumppanuus Lasten Leijona Hiihto-ohjelmasta halutaan tehdä vuotuinen pysyvä tapahtuma klubeille, oli sitten lunta tai ei. Klubit järjestävät tapahtuman mitaleineen ja mahdollinen paikallinen urheiluseura toimii teknisenä apuna tapahtuman järjestämisessä. Lions Liiton sivuilla on selkeät ohjeet esim. siitä kuinka tapahtumaa voidaan järjestää myös lumettomissa olosuhteissa. Sieltä löytyy myös askelmerkit tapahtumien järjestämiselle, kertoo tapahtuman vastuuhenkilö PDG Erkki Lappi.

Ilmoita halukkuutesi mukaan Lasten Leijona Hiihto-vastaavaksi sähköpostitse piirikuvernöörille. Tehdään tästä piirin yhteinen talvitapahtuma!

Suomen Lions-liitto ja Suomen Hiihtoliitto tekevät yhteistyötä lasten ja nuorten hiihtoharrastuksen lisäämiseksi Lasten Leijonahiihto -nimikkeellä. Tavoitteena on saada toteutettua yli 100 tapahtumaa vuosittain. Lumettomissa olosuhteissa tarjolla on myös vaihtoehtoinen ohjelma.

Hiihtoliitto on tuottanut 4-12 vuotiaille suunnatun tapahtuman toteutuskonseptin ja ohjeistukset. Klubeilla on kuitenkin mahdollisuus räätälöidä oman näköisensä tapahtuma ja päättää tapahtumalleen sopiva ajankohta.

Paikalliset lionsklubit vastaavat hiihtopäivän kustannuksista ja järjestelyistä, paikalliset hiihtoseurat tapahtuman teknisestä tuesta.

Suomen Lions-liitto on tilannut Lasten Leijonahiihto -mitaleita, jotka ovat myynnissä Lionsverkkokaupassa www.lionsverkkokauppa.fi/